Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
  • Běžná doba studia v bakalářských programech je 3 roky.
  • Studium končí státní bakalářskou zkouškou a obhajobou bakalářské práce.
  • Úspěšní absolventi získají titul „Bakalář“, ve zkratce „Bc.“ před jménem.

Informace pro „kombinované“ (dálkové) studium: výuka probíhá vždy v pátky (cca od 13-14h.) a některé soboty.

Studijní specializace Sportovní management

Informace pro uchazeče

Dobří sportovci staví na talentu a disciplíně. Na vrchol sportovního světa se ale dostanou jen ti, kteří mají po boku taky schopného manažera. Je to totiž on, kdo jim zajistí propagaci, sponzory, regeneraci i odborné vedení tréninkového procesu, stejně jako pomůže s orientací v moderních technologiích výroby sportovního zboží. Máte to v sobě? Pak nezbývá než se naučit plavat ve vodách sportovního byznysu.

Během tří let studia se dozvíte, co všechno obnáší pozice sportovního manažera a jak ji ustát. Poznáte zákony sportovního managementu a marketingu, proniknete do sociologie sportu a sportovní etiky. Stanete se odborníkem nejen v oblasti sponzoringu a sportovní reklamy, ale i zdravého životního stylu. Budete se orientovat v negativních jevech současného sportu a snažit se nacházet řešení k jejich odstranění.

Jaké předměty vás čekají?
● Sportovní management a marketing
● Profesní etika a etika sportu
● Sociologie a filozofie tělesné kultury
● Manažerské dovednosti
● Sportovní trénink
● Výběrový sport

Profese

  • Vedoucí hospodářského nebo marketingového úseku sportovního klubu
  • Manažer sportovních klubů, tělovýchovných jednot, sdružení a organizací
  • Specialista na pořádání sportovních soutěží, turnajů od republikových po mezinárodní
  • Specialista pro vyhledávání sportovních talentů a pro práci s talentovanou mládeží
  • Pracovník Sportovních center ČR
  • Pracovník reklamních a marketingových agentur se sportovním zaměřením
  • Kvalifikovaný odborník zabývající se zdravým životním stylem široké populace
  • Vedoucí odborů pro tělesnou výchovu a sport při zastupitelstvech krajů, měst a obcí
  • Vedoucí výroby a prodeje sportovních produktů
  • Manažer v oblasti nabídky sportovních služeb různého charakteru
  • Odborník v organizování sportovní činnosti a soutěží pro handicapované sportovce
  • Školitel
  • Vedoucí sportovních středisek řízených armádou nebo policií ČR
  • Pracovník cestovních kanceláří s turistickými a sportovně-rekreačními programy
  • Instruktor
  • Sportovní trenér
  • Poradce
  • Manažer podniku

Dovednosti

  • Znalost marketingového mixu
  • Sestavení komunikačního a mediálního plánu
  • Tvorba marketingové strategie a marketingového plánu
  • Znalost systematických a analytických metod v managementu
  • Tvorba strategické analýzy a plánů
  • Znalost etických práv a problémů ve sportovním prostředí
  • Ekonomické analýzy hospodaření podniku
  • Pochopení psychologických aspektů reklamy
  • Znalosti marketingové koncepce
  • Znalost nástrojů marketingové komunikace
  • Znalost HR managementu
  • Aplikace manažerských dovedností
  • Analytické dovednosti

Studijní plány

Detailní informace
Fakulta Ekonomická fakulta
Studijní program Ekonomika a management
Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód specializace S05
Název specializace česky Sportovní management
Název specializace anglicky Sports management
Standardní délka studia 3 roky
Katedra Katedra managementu
Zodpovědná osoba doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
Klíčová slova sportovní management
sportovní etika
sportovní marketing
sociologie sportu
tělesná kultura
Zeptejte se nás Stáhnout popis v PDF Zaslat e-mailem Přihláška

Kontakt:

Šodková Iveta
Studijní oddělení

Phone number: +420 597 322 331
E-mail: iveta.sodkova@vsb.cz