Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Studijní program Marketing a obchod

Informace pro uchazeče

Steve Jobs řekl: „Prodávejte sny, ne produkty“. Přesvědčit zákazníka o tom, že daný produkt naplňuje jeho potřeby, patří mezi základní marketingové a obchodní aktivity. Díky programu Marketing a obchod proniknete do myšlení zákazníků, pochopíte jejich potřeby a naučíte se promítnout je do praxe – ať už v pozicích marketingových nebo obchodních manažerů společností působících na českém, mezinárodním i globálním trhu.
Magisterský program Marketing a obchod navazuje na bakalářské studium a pomůže vám prohloubit znalosti, které využijete pro marketingové ovlivňování trhu a úspěšnou realizaci obchodních aktivit. Poznáte blíže obsah marketingového řízení, a to i na mezinárodní úrovni. Získáte dobrý přehled o marketingu na business trzích i v digitálním prostředí, včetně marketingu využívajícího sociální média.

Jaké předměty vás čekají?
● Marketingové řízení
● Produktový management
● Digitální marketing
● Řízení nákupu
● Obchodní operace se zahraničím

Profese

  • Online marketingový specialista
  • Account manager ve výzkumné agentuře
  • Manažer na středním stupni řízení
  • Content manager pro webové stránky
  • Manažer v maloobchodní jednotce (hypermarket, supermarket)
  • Manažer v marketingovém nebo obchodním oddělení společností
  • Manažer zahraničního obchodu
  • Marketingový specialista
  • Account manager v reklamní agentuře
  • Manažer ve firmách, poradenských institucích, neziskových organizací apod.
  • Marketingový manager ve veřejných institucích

Dovednosti

  • Znalost obchodní strategie a obchodního plánu
  • Znalost marketingové strategie pro vstup nového produktu na trh
  • Znalost marketingových nástrojů na business trzích
  • Tvorba a vyhodnocení kampaní v online prostředí
  • Znalost sociálních médií
  • Znalost pokročilých statistických metod pro marketingový výzkum
  • Tvorba marketingové strategie a marketingového plánu
  • Tvorba strategie značky a analýza úspěšnosti značky
  • Použití sociálních médií pro budování konkurenční pozice
  • Znalost moderních nástrojů pro online marketing
  • Řešení obchodních případů se zahraničím
  • Analytické dovednosti
  • Analýza marketingového prostředí na domácích i mezinárodních trzích
  • Znalost klíčových slov pro SEO, content marketing, PPC
  • Tvorba operací na zahraničních trzích
  • Znalost strategie pro vstup na zahraniční trh

Studijní plány

Detailní informace
Fakulta Ekonomická fakulta
Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód programu N0414A050001
Název programu česky Marketing a obchod
Název programu anglicky Marketing and Business
Standardní délka studia 2 roky
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Oblasti vzdělávání (zaměření) Ekonomické obory
Klíčová slova obchodní strategie
marketing a obchod
mezinárodní marketing
produktový management
digitální marketing