Matusiková, L. et al. (2025) Strategický management Series of Economics Textbooks, Vol. 15, 3., upravené a aktualizované vydání Ostrava: VŠB-TUO, 250 s. 978-80-248-4793-1 (on-line) DOI 10.31490/9788024847931 |
---|
Globalizace, informatizace, intelektualizace, akcelerace, zpružnění a ekologizace. K tomu přidejme totální konkurenci a dostupnost kapitálu. To vše jsou základní faktory, jež zásadním způsobem ovlivňují tržní soutěž dnešní ekonomiky. Díky bouřlivému rozvoji informačních a komunikačních technologii máme ze světa jeden velký globální prostor. Jsme schopni přesně a rychle zjistit, kdo je autorem nové technologie, nového produktu nebo služby. Začínáme-li s novým projektem, případně inovujeme stávající, neobejdeme se bez podrobné analýzy prostředí a vhodně zvolené strategie.
Předložený text je primárně určen pro studenty prvního ročníku navazujících studijních programů studujících Ekonomickou fakultu VŠB – Technické univerzity Ostrava, ale i pro odbornou veřejnost, manažery podniků a ostatních organizací. Důraz je kladen na znalosti z oblasti managementu, účetnictví, finanční analýzy, podnikové ekonomiky a také všeobecného ekonomicko-společenského přehledu. Strategický management je nedílnou součástí všech aktivit, jež v podniku probíhají. Klíčová je schopnost pochopení návazností a vztahů jednotlivých procesů uvnitř organizace i mimo ni. O úspěchu firmy v tvrdém konkurenčním boji rozhoduje dobrá strategie.