Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Naučte se efektivně využívat elektronické aukce. Zjistěte, jaké přínosy si od toho můžete slibovat a jak je ideálně zakomponovat mezi ostatní nákupní aktivity.

Elektronická aukce je moderní nástroj umožňující využít technologické benefity doby k získání výhodnějších dodavatelských nabídek. Elektronickou aukcí je možné jak nakupovat, tak i prodávat a zvolit k tomu ideální strategii.  Využít je možné mnoho typů elektronických aukcí a nesčetného množství variant nastavení. Praktickou ukázkou několika typů eAukcí, strategií a vyhodnocovacích mechanismů zjistíte, jaké možnosti nabízí různé komoditní specifika a jak tyto odlišnosti proměnit ve výhody a vytěžit tak z elektronických tendrů maximum.

Program:

  • Využití a možnosti elektronických aukcí.
  • Typy elektronických aukcí, příprava a nastavení – anglická reverzní, japonská, holandská, ticker aukce, kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce a dražby
  • Psychologie využití elektronických nástrojů.
  • Strategie nastavení – semafor, vizibilita parametrů mezi účastníky, postupové a nepostupové příčky, aj.
  • Multikriteriální hodnocení – co se používá a co má skutečný efekt
  • Možnosti hodnocení v elektronických aukcích - podle ceny (nejnižší ceny) / TCO, podle nejlepšího poměru ceny a kvality, hodnocení po položkách nebo po skupinách položek, hodnocení na základě specifických vzorů a výpočtů či ratingu

Nástroje:

TENDERBOX

Klíčová slova:

e-aukce (anglická, japonská, holandská), kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce, ostatní typy aukcí, multikriteriální hodnocení, TCO, dodavatelský rating

Milan Kaplan

pba_kaplan

Marketingový specialista a technologický inovátor, který z pozice zakladatele projektu PROEBIZ aktivizoval proces elektronizace nákupního vyjednávání na území Česka, Slovenska a Polska. Na přelomu tisíciletí začal vyvíjet rozsáhlou eAukční platformu, implementovat nové technologie do firem a institucí a šířit myšlenkovou osvětu digitálního věku v nákupu. PROEBIZ je v současnosti nejrozšířenějším eAukčním prostředím a zdrojem eAukčního know-how v centrální Evropě a zaměřuje se na širší nákupní procesy od ratifikačního workflow po P2P a reportingové mechanismy.

Hana Sušková

pba_suskova

Referent nákupu, komoditní nákupčí i vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.

Andrzej Kulbiński

pba_kulbinski

Legendární trenér rozsáhlé eAukční platformy PROEBIZ byl u počátků elektronizace nákupních negociačních procesů. Z pozice specialisty na dynamické porovnávání nabídek řešil v posledních 15 letech tisíce eAukcí z hlediska strategií nastavení, průběhu a vyhodnocení i těch nejsložitějších případů. Na další tisíce by se daly počítat hodiny věnované předávání svých zkušeností formou vzdělávání. Není divu, že vymyslel i vlastní typ elektronické aukce, jež nese jeho jméno.