Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Zmapujte celý nákupní proces z hlediska dat a vstupů, které jsou překlopeny do strukturovaných reportů a přehledného KPI dashboardu.

Systémová evidence zásadních informací a jejich správné uspořádání je klíčové pro kvalitní plánování. Nejdůležitější je standardizace a harmonizace dat. Reporty a informace, mohou být využity nejen v nákupním oddělení, ale i v rámci celé firmy. U nákupního procesu se jedná primárně o informace vztažené k útratám firmy, tzv. spend analýza založená na nákupních objednávkách a došlých fakturách, ale významné jsou také plány nákupních aktivit umožňující lepší využití celého nákupního týmu během roku, analýza získaných úspor či přehled průměrných platebních podmínek dle kategorií nebo regionu. Nastavení vhodných indikátorů a možnosti reportingu bude primárně prezentováno na systému Power BI.

Program: 

  • Komplexní přehled o všech činnostech nákupu na základě dat a faktů.
  • Priority v nákupu a indikátory pro přípravu plánu nákupu
  • Procesně orientované indikátory.
  • Klíčové ukazatele výkonu a jak strukturovat reporting, aby přinášel přidanou hodnotu členům nákupu a širšímu vedení - spend under control, management and contract, produktivita nákupního týmu vyjádřená přes % úspor, výše váženého průměru platebních podmínek, % No PO No Pay a další.

Nástroje:

DataProcure, Power BI, SAP S/4HANA

Klíčová slova:

Reporting, Source-To-Pay, klíčový indikátor výkonu (KPI), KPI dashboard, spend analýza, master data, spend under kontrol

Tomáš Veit

pba_veit

Vedoucí nákupního týmu v pivovarnické skupině Asahi, jež se svým inovativním přístupem stala technologickým lídrem trhu. Jeho cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkému vztahu s dodavateli či interními zákazníky. V oblasti automatizace a robotizace nákupu udává směr a určuje trend i ve vzdělávání.

Peter Majtán

pba_majtan

V rámci absolventského programu, aktuálně známého jako Growww, začal svoji kariéru ve společnosti SLOVNAFT. Postupně rozvíjel své zkušenosti v oblasti nákupu služeb, projektového nákupu a nákupu údržby (MRO). Momentálně působí na pozici vedoucího nákupu ve společnosti Slovnaft a současně jako Senior Category Manager pro celou skupinu MOL v segmentu MRO Material & Equipment. Je velký zastánce moderního nákupu s důrazem na lidský přístup a analytické myšlení.