Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Název projektu
Účast odborníků z praxe na přednáškách a zavedení nového výukového modulu manažerské hry simulující rozhodování v oblasti ekonomiky a řízení firmy na trhu mražených krémů
Kód
FRVS2014/223
Řešitel
Rok zahájení
2014
Rok ukončení
2014
Poskytovatel
Projekty FRVŠ (MŠMT)
Kategorie
Obecná forma
Typ
Projekty FRVŠ, RPP projekty
Předmět výzkumu
Pro studenty ekonomických oborů jsou počítačové simulace efektivním prostředkem výuky. Patří mezi aktivní didaktické techniky používané pro simulování průběhu i výsledků ekonomických procesů. Zvlášť významné pro simulování rozhodovacích procesů v podniku jsou manažerské simulační hry. Umožňují studentům prostřednictvím hry poznat ekonomické zákonitosti fungování firmy a trhu. Naučit studenty aplikovat jejich dosavadní teoretické poznatky a získat zkušenosti související s řízením firmy na trhu mražených krémů a zároveň zajistit kontakt studentů s odborníky z praxe, vede k realizaci inovace předmětu Manažerská simulační hra, která spočívá v zavedení nového výukového modulu manažerské hry a ve vytvoření studijních materiálů multimediálního charakteru. Projekt usiluje o vytvoření nového výukového modulu manažerské hry simulující rozhodování v oblasti ekonomiky a řízení mrazírenské firmy na trhu mražených krémů a o vytvoření studijních materiálů multimediálního charakteru. Při vytváření výukového modulu manažerské hry bude vycházeno ze zkušeností z počítačových simulací JA TITAN, Vensim, z odborných konzultací s odborníky v mrazírenské firmě v oblasti marketingu, obchodu, výroby, logistiky, financí a z konzultací s odborníky z jiných vybraných pracovišť. Při realizaci studijních materiálů multimediálního charakteru budou využívány kontakty řešitelského týmu na odborníky významných firem. Projekt si klade za cíl naučit studenty řešit problémy související s provozem a řízením mrazírenské firmy, které spadají do kompetencí výrobního, obchodního, marketingového a finančního ředitele. Tato simulace umožní studentům pochopit fungování mrazírenské firmy a osvojit si specifika, která jsou vlastní pro trh mražených krémů v potravinářském odvětví např. sezónnost prodeje, omezená kapacita skladů při největší poptávce v letních měsících atd. Vytvořené studijní materiály multimediálního charakteru s odborníky z praxe zajistí propojení teorie s praxí
Zpět na seznam