Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Hodnocení, segmentace

Naučte se hodnotit, segmentovat, vybírat dodavatele a efektivně využívat SRM. A to i pro vyhodnocování výkonu dodavatelů navázaného například na inovační plán.

Pro celkový úspěch firmy, ale i nákupního týmu je nutný správný výběr a management dodavatelů. Hlavně pak práce s historickou dodavatelskou databází, výběr a akreditace nových dodavatelů a rozvoj dlouhodobého partnerství se strategickými dodavateli, které přináší významné benefity z hlediska inovací, environmentální politiky a rizik včetně jejich snižování. Jak se stát preferovaným zákazníkem a jak využít výhod, které tato pozice přináší. Důležitá je segmentace dodavatelů včetně nastavení strategie přístupu k jednotlivým částem dodavatelského řetězce a určení strategických partnerů. Praktické ukázky optimalizace dodavatelského řetězce budou prezentovány na specializovaných elektronických nástrojích.

Program:

  • Metody a nástroje hodnocení dodavatelů.
  • Výběr dodavatele, databáze dodavatelů v rámci jedné kategorie.
  • SRM - nástroje a metody řízení vztahů s dodavateli a náklady s tím spojené.
  • Dlouhodobý vztah s dodavateli a jejich přínos.
  • Klíčové indikátory výkonu (KPI‘s)

Nástroje:

GEP SMART, IFS, Ivalua, K2, SAP/Ariba

Klíčová slova:

SRM - supplier relationship management, výběr dodavatelů, segmentace dodavatelů, data, KPI, strategický dodavatel, preferovaný zákazník

Martin Zelinka

pba_zelinka

Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.

Jan Hirsch

pba_hirsch

V současnosti na pozici Global commodity manager raw materials composites ve společnosti BLANCO, ale zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky má od roku 1995 a byl prakticky u zrodu elektronizace v oboru. Vedl nákupní týmy ve společnostech jako např. Unipetrol nebo KUKA. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu.