Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Naučte se zakládat projekty a logicky schematizovat všechny schvalovací procesy organizace spojené s činností nákupu od schvalování vstupních dat o dodavatelích a materiálu až po sofistikované schvalovací matice. Seznamte se s plánováním nákupních aktivit na sledovaná období, controllingem, jejich vyhodnocováním a využitím výsledků pro další plánování.

Zásadní je správně evidovat nákupní požadavek od okamžiku jeho vzniku, přes jeho realizaci až po kalkulaci benefitů získaných nákupním oddělením při realizaci nákupního projektu. Plán nákupu slouží jako nástroj plánování kapacity nákupu v určitém období, ale zároveň může být použit například jako základ pro nastavení cílů nákupního týmu pro daný rok. Součástí plánu je správné nastavení jednotlivých procesních kroků, včetně schvalovacího procesu. Neefektivně nastavený schvalovací proces v praxi působí mnoho komplikací na všech úrovních schvalování. Celá oblast schvalovacích procesů je proto ideálním prostorem pro další zjednodušování a díky využití možností pokročilé automatizace rapidně zrychlíte celý proces. Nalezení správné a vyvážené hranice pro zavedení nebo zrušení schvalování nebo jeho kroků je jeden z klíčových úkolů nákupu.

Program:

  • Cíle nákupního oddělení a jejich prioritizace.
  • Evidence nákupních požadavků a zapojení nákupního týmu.
  • Nákupní plán, možnosti jeho elektronizace a přínos pro firmu a nákupní oddělení.
  • Možnosti schvalování včetně jeho struktury a jednotlivých kroků v rámci end-2-end nákupního procesu. Odbourání neefektivních procesních kroků.
  • Základní pravidla, výhody a chyby při vytváření nebo úpravě schvalovací matice a praktické použití v denním životě včetně možných úskalí.

Nástroje:

GEP SMART, IFS, Ivalua, K2, SAP/Ariba, SAP S/4HANA

Klíčová slova:

plán nákupu, cíle nákupního oddělení, prioritizace, transparentnost, schvalovací matice, schvalovací proces, nákupní systémy, Source-To-Contract, Purchase-To-Pay, vendor mater data, materiál master data

Jan Hirsch

pba_hirsch

V současnosti na pozici Global commodity manager raw materials composites ve společnosti BLANCO, ale zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky má od roku 1995 a byl prakticky u zrodu elektronizace v oboru. Vedl nákupní týmy ve společnostech jako např. Unipetrol nebo KUKA. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu.

Miloš Olejník

pba_olejnik

Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy či Makro, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici EU Category Manager ve čtvrté nejhodnotnější firmě světa, Amazonu.