Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

O tvorbě komoditní strategie

Naučte se vytvářet komoditní strategie, pochopit její hlavní pilíře a vliv strategie na fungování nákupního týmu. Nákupní oddělení má unikátní pozici mezi potřebami všech interních zákazníků a portfoliem externích dodavatelů. Rozdělení kategorií umožňuje nastavení individuálních nákupních strategií reflektujících podmínky a specifika trhu dané komodity v závislosti na míře přijatelného rizika pro organizaci. Category management je tedy právem považován za vrcholovou disciplínu mezi modely řízení strategie nákupu zajišťující kompletní pochopení všech elementů ovlivňujících způsob, jakým bychom měli k dané kategorii a s ní spojeným dodavatelům přistupovat. Naučte se jej využívat efektivně, smysluplně a s vhodnými nástroji.

Program:

  • Strategie nákupu a její vztah k firemní strategii.
  • Nová řešení ke zmírnění rizik v nákupu - přínos inovací ze strany dodavatele, společná environmentální politika umožňující dosažení firemních environmentálních cílů.
  • Tvorba komoditní strategie a její elektronizace.
  • Nástroje category managementu a situační analýzy (SWOT, PESTLE), analýza udržitelnosti, komoditní strategie, Kraljičova matice, Porterova matice, demand management, TCO nebo risk management.

Nástroje:

GEP SMARTSAP/Ariba

Klíčová slova:

category management, komoditní strategie, Kraljičova matice, SWOT, PESTLE, Porterova matice, demand management, TCO, risk management, segmentace dodavatelů

Ondrej Jombík

pba_jombik

Přibližně posledních dvacet let řídí úsek logistiky energetické společnosti ZSE a.s., takže zná spolehlivě všechny cesty směřující od dodavatelů na správné místo ve firmě. Zodpovědně a kreativně vede strategický nákup, operativní nákup a skladovou službu s dopravou. Díky své specializaci je v koncernu E.ON členem „Corporate supply Chain“ a „Grid BAP“. Prosazuje maximální elektronizaci, transparentnost celého nákupního procesu a tvorbu kvalifikačních systémů pro dodavatele.

Michal Kristiňák

pba_kristinak

Právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti nákupu a logistiky. Stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje na pozici Cluster Procurement Manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.