Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Základním pilířem dobře fungující nákupní organizace je schopnost dostat firemní výdaje pod kontrolu kvalifikovaného nákupního týmu, který za použití vhodných nástrojů zajišťuje nastavení a průběh a kontinuální zlepšování nákupního procesu, analyzuje a odbourává rizika a udržuje dosažené cíle, postupy a strategie.

Seznámíte se s metodami, které odhalí stávající i možná budoucí rizika a technikami, které je pomohou snížit, případně úplně eliminovat. Zároveň zjistíte, jak jim předcházet pomocí predikce a prevence rizik. V rámci nákupního týmu je důležité mít správně nastavené kompetence a zodpovědnosti v rámci celé řady rizikových oblastí a minimalizovat především rizika finanční, logistická, provozní, personální a v neposlední řadě i sociální, environmentální nebo bezpečnostní, kde roste význam i kybernetické bezpečnosti. Princip udržitelnosti nám připomíná, kolik faktorů ovlivňuje rozvoj společnosti, jak důležité je vše potřebné harmonicky inovovat a za jak krátkou dobu je možné přijít o dlouho budované procesní benefity. Je proto důležité začlenit udržitelnost do krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých strategických plánů.

Tento blok je rozdělený na páteční program, kde proběhne vzdělávání v oblasti zmíněného risk managementu a udržitelnosti a sobotní program, který bude primárně zaměřený na hodnocení kurzu a ověření získaných znalostí účastníků.

Program:

  • Identifikace zásadních druhů rizik. Prioritizace rizik a na co se zaměřit primárně.
  • Postup při řízení rizik po jednotlivých fázích a jejich provázanosti.
  • Zapojení nákupního týmu, rozdělení kompetencí a nastavení zodpovědností.
  • Analýza udržitelnosti v jednotlivých segmentech nákupu a následné kontrolní mechanismy.
  • Trvale udržitelný nákup a jeho možnosti implementace ve společnosti.

Nástroje:

GEP SMART, Ivalua

Klíčová slova:

Risk management, identifikace, analýza a monitoring rizik, Risk Evaluation Matrix, analýza udržitelnosti, trvale udržitelný rozvoj

Tomáš Veit

pba_veit

Vedoucí nákupního týmu v pivovarnické skupině Asahi, jež se svým inovativním přístupem stala technologickým lídrem trhu. Jeho cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkému vztahu s dodavateli či interními zákazníky. V oblasti automatizace a robotizace nákupu udává směr a určuje trend i ve vzdělávání.

Miloš Olejník

pba_olejnik

Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy či Makro, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici EU Category Manager ve čtvrté nejhodnotnější firmě světa, Amazonu.