1. den - Rostya Gordon-Smith

Emočně inteligentní lídr

Forbes Magazine Intenational měl nedávno nadpis na hlavní stránce: „Empatie může zachránit svět!“.  Empatie je jedna z hlavních složek Emoční inteligence – EI je schopnost si uvědomit, identifikovat a zvládat emoce, tak abychom byli úspěšní v jakékoliv pozici a situaci. EI je hlavní složka v našem každodenním rozhodování. Průzkumy za posledních 30 let ukazují, že EI je lepší ukazatel budoucího úspěchu lídra než relevantní zkušenosti z minula či vysoké IQ.

Osobní brand je naše pověst

Naše pověst je to, co o nás lidé říkají, když nejsme v místnosti.

Budování osobní značky vyžaduje uvědomělé budování osobní a profesní image a tím zvyšování naší efektivity a vlivu na všech úrovních. Osobní značka je postavena na autenticitě, naší jedinečnosti a naší zodpovědnosti. 

Situační leadership

Efektivní leadership není jen jeden způsob chování a intelektuální dovednosti. Situační leadership obsahuje velkou dávku moudrosti a schopnosti uvážit situaci a přizpůsobit správnou reakci na různé situace. Porozumění situaci podřízených a jejich potřebám jsou nezbytnou dovedností efektivního lídra.

2. den – Petr Knotek                                

Proč je leadership také o schopnosti dobře komunikovat a zvládat emoce své i ostatních? 

Odpověď na tuto otázku nás bude především zajímat ve druhém dni prvního části kurzu. Jako nápověda nám bude sloužit současný neurologický a psychologický výzkum, včetně modelů, které nám pomohou jednoduchou formou vhlédnout do fungování mozku s ohledem na komunikaci a emoce. Zároveň budeme opatrně zkoumat meze toho, do jaké míry se můžeme spolehnout na svoji racionalitu. Tady pak přijdou na řadu konkrétní rady a doporučení, jak pečovat o sebe a tým ve stresových a jinak náročných situacích a jak se z hlediska komunikace chovat jako profesionál.