• přednášející: Jiří Lošťák
  • host: Miloslav Ramach, franchisor konceptu; EXTÉRIA s.r.o. www.exteria.cz

Franchisový systém  

  • historie a základy franchisingu
  • definice základních pojmů
  • hybné síly 21. století, aktuální trendy, formy síťového podnikání
  • franchising jako odbytový a organizační systém 21. století
  • význam franchisingu pro trh a hospodářství v rámci ČR, EU a světa
  • aktuální situace franchisingu v ČR, EU a ve světě
  • klasifikace franchisingu, varianty, třídění, …
  • ukázky franchisových konceptů (foto, video, prospekty, světové veletrhy, franchisové organizace, …)
  • zdroje informací o franchisingu
  • franchisový balík, identifikace a deskripce principů franchisového podnikání (co je a co není franchising
  • základní předpoklady pro úspěch franchisového konceptu
  • výhody a nevýhody franchisingu (z pozice franchisanta a franchisora)
  • změna tržní hodnoty firmy franchisora po zavedení franchisového systému
  • postavení franchisora (poskytovatele) a franchisanta (příjemce)
  • hospodářská soutěž, blokové výjimky v rámci legislativy EU pro franchising

Vývoj franchisových systémů – ZAS (základní analytická studie)

  • základní analytická studie (obsah)
  • vstupní dotazník pro tvůrce franchisového systému, pro budoucího franchisora a jeho vyhodnocení
  • přehled předpokladů pro realizaci franchisové sítě (logo, domény, patenty, OZ, kapitál, informační systém, grafický manuál, Corporate identity, …)
  • benchmarking
  • Cash-Flow, SWOT analýza, PEST a další.
  • ROI, BEP, podmínka řetězitelnosti franchisového systému
  • strukturované rozhovory
  • úkoly a možné řídící struktury franchisové centrály
  • typické a atypické franchisové systémy /koncepty/
  • financování franchisového konceptu
  • kritické faktory rozvoje franchisového systému
  • výsledky, odhady, plán – presentace výsledků analýzy