• O přijetí ke studiu navazujících magisterských studijních programů se mohou prostřednictvím přijímacího řízení ucházet absolventi bakalářských studijních programů.
  • Studium v magisterských studijních programech je ukončeno státní závěrečnou zkouškou a obhajobou diplomové práce.
  • Absolventům se přiznává titul „Inženýr“, ve zkratce „Ing.“.

Otevíráme nově akreditované studijní programy pro akademický rok 2019/20

Kromě tradičních studijních programů, které se člení na obory, byly v březnu na EKF otevřeny pro přijímací řízení i nově akreditované programy, které se již člení na specializace. Tyto nové programy a jejich specializace odpovídají moderním trendům ve vzdělávaní a reagují na požadavky uplatnění absolventů v nových ekonomických podmínkách. Nové studijní programy jsou označeny jako Nová akreditace a jsou u nich uvedeny také jednotlivé specializace.

Marketing a obchod

Informace pro uchazeče

Obor navazuje na bakalářské studium daného oboru a prohlubuje jeho znalosti v oblastech, které jsou potřebné pro marketingové ovlivňování trhu a úspěšnou realizaci obchodních aktivit. Filozofie oboru je budována především na znalostech z marketingového řízení a z oblasti tržní aplikace marketingu (mezinárodní marketing, marketing služeb, business marketing) a obchodních dovedností (řízení nákupu, řízení maloobchodu, zahraničně obchodní operace). Absolventi oboru mohou pracovat jako manažeři v marketingovém a obchodním oddělení výrobních společností a jako manažeři v obchodních společnostech (i mezinárodních). Rovněž lze absolventy oboru najít v reklamních, výzkumných a mediálních agenturách nebo mohou působit jako tiskoví mluvčí ve společnostech a institucích.

Uplatnění absolventa

Absolventi oboru nachází uplatnění jako marketingoví a obchodní manažeři, výzkumní pracovníci, pracovníci reklamních agentur, marketingoví poradci, specialisté pro public relations, a to v podnicích na business trhu, ve službách, obchodních firmách na spotřebním trhu a ve veřejné správě, také mohou realizovat své podnikatelské záměry jako fyzické osoby.


Fakulta Ekonomická fakulta
Typ studia navazující magisterské
Kód 6208T062
Název česky Marketing a obchod
Název anglicky Marketing and Business
Standardní délka studia 2 roky
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant doc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Klíčová slova výzkum
marketing
marketingové řízení
obchodní strategie